19 Eylül 2008 Cuma

sucuk, salam, sosis saklama

z : sucuk nasıl saklanır?
damlayan
03-23-2006, 08:26 PM
sevgili arkadaşlar evde sucuk var.ne zaman sucuk alsan,çok çabuk bozuluyor.kesilmiş oluyor.bende barlanma görsem yiyemiyorum.sucuk nasıl saklanır bileniniz varsa bana yardımcı olabilirmi.hoşçakalın mutlukalın
esramng
03-23-2006, 09:50 PM
ben küçük bir yerde yaşıyorum ve burda istediğim marka sucuğu bulmak zor olduğundan merkeze gittikçe bir ay yetecek kadar alıp fazlasını dondurucuda saklıyorum,tadında hiçbir farlılık olmuyor.
ISIN
03-23-2006, 10:20 PM
Merhaba damlayan

Bizde yazin kayseriden sucuk getirdik (almanyaya) ve bede onlari derin dondurucuda sakliyorum ,esramng 'in de dedigi gibi tadinda bir degisiklik olmuyor.Istedigim zaman cikariyorum ve biraz bekletiyorum buzu cözülsün diye ,buzluykende dorayip kullanabiliyorum.

Sevgiler, ISIN :)
dolunay-izmir
03-23-2006, 10:38 PM
selamlar sucuğu bende derin dondurucuda saklarım
sorun yaşamadım hiç
nese7
03-23-2006, 11:02 PM
Vakumlu sucugu acmadikca buzdolabinda uzun sure tutabiliyorsunuz. Uzerlerinde son kullanma tarihi de var zaten. Kuru ve baharatli oldugu icin kolay bozulmayan bir sey.
pınar-çamlıca
03-24-2006, 09:19 AM
salamıda buzlukta saklayan warmı acaba ?hafta içi pek kahwaltı yapamıyoruz we salamımız çabuk bozuluyo malesef..
BENAN
03-24-2006, 12:23 PM
ben saklıyorum....salamın yıyecegımız kadarını ayırıp....kucuk posetlerle dondurucuya koyuyorum....sonra aksamdan buzdolabının ıcıne koyuyorum...sabaha normale donuyor....
sıla
03-27-2006, 12:25 PM
bu konuyu görünce ne kadar sevindim bilemezsiniz. bende aynı sorundan şikayetçiyim. aldığım sucuklar buzdolabinda da olsa dışarıda dolabın içinde de olsa 1 hafta bile olmadan bozuluyor.yarım sucukları atmaktan bıktım . derin dondurucu demişsiniz. koku yapmıyormu arkadaşlar*
M.C.
03-27-2006, 12:46 PM
Sılacım, açıkaki kesilmiş sucuğu nereye koyarsan koy koku yapar, strech filmle kaplayacaksın yahut buzdolabı poşetine yerleştirip sıkıca kapatacaksın.
esramng
03-27-2006, 12:47 PM
hayır hiç koku yapmıyor zaten üzerinde vakumlu paketi var ama ben yinede bozdolabı poşetinin içine koyup öyle saklıyorum.kendi paketi olmayan sucuklardada bi sorun olmuyor,rahatlıkla saklayabilirsin sıla.
sezin
03-27-2006, 07:36 PM
benimde kayseri sucuk var buzlukta ,yalniz sucuk BUZLUKTA NEKADAR SÜRE KALABILIR ??;,zira türkiyeden getiriyoruz sadece ben yedigim icin uzun bekledi buzlukta
esramng
03-30-2006, 12:11 AM
kırmızı et 8-10 ay balık 6 ay saklanıyor diye biliyorum sezincim.sucukta 6-7 ay falan saklanır sanırım.buzdolabının kullanım kılavuzunda yazabilir.
selma gülgün
01-25-2007, 06:05 PM
Benim de evimde bol miktarda sucuk var,saklama yöntemlerinizi okudum,sorum şu sucuğu da bir pişirimlik kesipte mi saklayacağız.Eğer kangal olarak koyarsak ihtiyacımız olduğunda kesilebilecek mi?Buzunu çözdürürsek kalanı bozulacaktır Yardımlarınızı bekliyorum.
nehirsu
01-25-2007, 06:30 PM
Benim de evimde bol miktarda sucuk var,saklama yöntemlerinizi okudum,sorum şu sucuğu da bir pişirimlik kesipte mi saklayacağız.Eğer kangal olarak koyarsak ihtiyacımız olduğunda kesilebilecek mi?Buzunu çözdürürsek kalanı bozulacaktır Yardımlarınızı bekliyorum.

selma ikiye bolup dondurucu posetlerine koy oyle sakla
selma gülgün
01-25-2007, 06:39 PM
Teşekkürler hemşerim.Sevgilerimi göneriyorum.
hilda
03-28-2008, 06:15 PM
sucuklarınızı limonla silip saklayın üzerinin beyazlaşmasını önlüyorsunuz böylece tecrübe ile sabittir
medura
03-29-2008, 06:39 AM
Limonla silip normal buzdolabında mı saklayalım?
ezgideniz
03-29-2008, 06:47 AM
ben sucuğuda sosiside küçük küçük paketleyip derin dondurucuda saklıyorum vede hiç bir problem yasamadım.
deathofmelody
03-29-2008, 10:38 AM
salamı ve sucugu strecle kaplayıp buzdolabımın chiller bolumunde saklıyorum kı cogu bayan burayı kahvaltılık dıye kullanır : ) sucugu gectım ozellıkle salamımın bozuldugunu daha hıc gormedım...
Gökce
03-29-2008, 12:29 PM
bende streç film le sarıp dolaba koyarım zaten bozulacak kadar uzun süre daynamaz bizim evde..
nisausta
03-29-2008, 06:38 PM
sucuk salam ve sosisi bir araada derin dondurucuda saklayabiilrmiyiz ben küçük boy alıyorum gerek kalmıyo buzluğa ama öyle olursa çok miktarda alıp saklıyayım pişirme farketmez belki ama mesela salam çiğ yendiği için büzük büzük olmaz mı
spicy
03-29-2008, 10:30 PM
sucuk salam ve sosisi bir araada derin dondurucuda saklayabiilrmiyiz ben küçük boy alıyorum gerek kalmıyo buzluğa ama öyle olursa çok miktarda alıp saklıyayım pişirme farketmez belki ama mesela salam çiğ yendiği için büzük büzük olmaz mı

ben salamlari buzlukta sakliyorum, kullanacagim zaman da bir gece onceden buzdolabina indiriyorum. tadinda ya da goruntusunde hic bir degisiklik olmuyor.
ezgideniz
03-29-2008, 10:31 PM
sevgili nisausta ben hiç birlikte saklamadım fakat sorun olacagını hiç zannetmiyorum.küçük küçük poşetleyip kullanırken de birleştirebilirsin.salamda hiç denemedim fakat sosis mikrodalgada eritilince burusuyor ama oda sıcaklığında eriyince hiç bir problem olmuyor salamıda bu sekilde eritirsen sorun olacagını zannetmiyorum. sevgiler
hilda
04-03-2008, 06:37 PM
Limonla silip normal buzdolabında mı saklayalım?

evet normal buzdolabı rafında hiç bişey olmuyor



: sosislerin saklanması
sabiha20
09-01-2006, 04:39 PM
sosislerin saklanması hakkında bir bilgi verirseniz sevinirim
Gasoline
09-01-2006, 04:53 PM
Sabiha, sosisleri en iyi dondurucu da saklayabilirsin. İhtiyacına göre birer, ikişer, üçer veya daha fazla bir streç filme sarabilirsin. Ama sıkı ve bikaç kat sarmak lazım. Koku problemi olmasın. Veya uygun ölçüdeki bir saklama kabı da olabilir. Dondurucuya atabilirsin. Kullanacağın zaman istediğin kadar porsiyonu çıkarı kullanırsın. Annem alırken büyük paketlerden alıyo. Birli ikili, üçlü paketler yapıp buzluğa atıyo. Kullanacağımız zaman uygun miktar hangisiyse ondan alıp kullanıyoruz. Çok kullanışlı oluyo. Salamı da aynı şekilde yapabilirsiniz. Bir küçük salamı ikiye üçe veya baton salamı üçe, beşe herneyse kesip sarıp dondurucuya atın. Hem ekonomik oluyo, hem de tazeliğini gerçekten koruyo.
Kolay gelsin :)
canımcım
09-01-2006, 10:01 PM
sevgılı gasolın tam bende senın yazdıklarının aynısını yazcaktım yazını sonra gordum:))bende senın gıbı yapıyorum kullanımı cok rahat oluyor...
dizzy
09-02-2006, 08:42 AM
Sevgili Gasoline'nin yazdıklarına şunu eklemek istiyorumki, aldığınız sosisleri özelliklede açıksa dışlarını yıkayıp, kağıt havlu ile iyice kurulayıp öyle buzluğa atarsanız daha uzun süre dayanıyor.
Gasoline
09-02-2006, 01:00 PM
evet canımcım acayip rahat oluyor :D
dizzy dediğin gibi kuru saklamak gerekir, aslında sedece sosis için değil herşey için geçerli bu, sebzeler meyveler. Islak olduğunda daha çabuk çürüyor. mesela bir demek maydonozu bir poşete koyup buzdolabında saklamaya kalkarsanız çabuk çürür. Ama büyük bir parça örneğin kağıt havluya sarıp ondan sonra poşetiyle koyarsanız dolaba daha uzun süre muhafaza edebilirsiniz. Yani dolaptaki yiyecekler için nem önemli, o yüzden yeni dolaplarda nem kontrol mekanizmalı sebzelik var :)
Kolay gelsin :D
irema
09-18-2006, 12:13 PM
arkadaşlar bende haftasonu deepfreeze epey sosis koydum.bunlar dondurucuda en fazla ne kadar dayanır??
Gasoline
09-18-2006, 01:07 PM
valla irema, en azından 1-2 ay saklayabileceğini , tecrübeyle sabit olduğunu belirterek söyleyebilirim(hatta belki de daha uzun). Ama sosisi alırken üretim tarihinin yakın olmasına dikkat edersen bence daha da uzun saklayabilirsin. Kolay gelsin :lol:
esramng
09-18-2006, 03:46 PM
ben 2.5 ay kadan dondurucuda sakladım,tadında hiçbir değişiklik olmadı.
irema
09-19-2006, 08:26 AM
teşekkür ederim arkadaşlar.bende 2-2,5 ay zaman zaman kullanırım onlardan.

Hiç yorum yok: