19 Eylül 2008 Cuma

ekmeğin küflenmesi

z : EKMEK KÜFLENMESİ
nadir
10-22-2006, 02:20 PM
ben sürekli rahatsız olduğum bir konuyu sizlere sormak istedim. forumda aradı fakat bulamadığım için ayrı bir başlık açtım. aldığım ekmeklerin kalanını poşette ekmekliğe koyuyorum. ama ertesi günü ekmek mutlaka küfleniyor. bu neden oluyor? olmaması için ne yapmalıyım? bana yardım edin artık ekmek israf etmek istemiyorum.....
canımcım
10-22-2006, 07:01 PM
öözlembyg cım;ekmek poset ıcınde durdugu ıcın hava almıyor bu sebebdende kuflenıyor...ama bazı yerlerınde ekmeklerı cok dayanıksız oluyor..ıcıne ne katıyorlarsa artık..belkıde hemen bozulsunda tekrar alınsın dıye..posetten cıkarıp sakla yıne faydasını goremezsen fırınını veya bakkalını degıstır bence..sevgılerle bayramınız mubarek olsun...
tortosa
10-22-2006, 10:23 PM
Ben buzdolabinda sakliyorum daha uzun dayaniyor. Birde böyle denemenizi tavsiye ederim
nautilus
10-22-2006, 11:11 PM
ekmeginizi kendiniz yapacak olursaniz icine 2 yemek kasigi zeytinyagi katin.. cok gec bayatliyor.. haftada bir ekmek yapiyorum ve ekmegimi posetin icinde sakliyorum, bir hafta boyunca gayet lezzetli ekmekler yiyoruz. bazen ekmek 1 haftada bitmiyor, o zaman ekstradan birkac gun de buzdolabinda sakliyorum bitene kadar..
aeo
10-23-2006, 07:14 AM
Ekmek kutusuna Sarimsak koyarsaniz kuflenmeyi geciktirir.
nadir
10-23-2006, 12:58 PM
aeo; ekmek kutusuna ekmeği poşetle mi koyacağım yoksa poşete koymadan mı koyacağım?
aeo
10-26-2006, 04:00 AM
aeo; ekmek kutusuna ekmeği poşetle mi koyacağım yoksa poşete koymadan mı koyacağım?


Poseti s1k1 s1k1 baglamazsan posetle de koyabilirsin.
akan
10-26-2006, 07:16 AM
ekmeğinizi buzdolabında saklayın hem bayatlamıyor hemde çok uzun süre küflenmiyor ..
chez_clement
10-26-2006, 07:53 AM
Taze aldığım ekmeği dilimleyerek buzluğa atıyorum, sonra yiyeceğim kadar miktarı çıkartıp buzunu çözdürüyorum ya da birkaç saat önce çıkarıp kendi halinde buzunun çözülmesini bekliyorum. Her zaman taze, küflenmeyen ekmek yemiş oluyoruz böylece..
rengarenk
10-30-2006, 12:40 PM
chez_clement bende senin gibi yapıyorum ve en iyi bu şekilde korunduğunu düşünüyorum...
sofrasenligi
04-29-2008, 11:13 PM
Ekmekler ya ertesi gün, ya sonraki gün muhakkak yeşil yeşil küfleniyor. Ekmeklik aldım olmadı, ekmek kutusuna tuz koydum olmadı, yeşil elma koy dediler olmadı. Kumaştan ekmek torbası aldım o da olmadı. Kayınvaldem taze ekmek alınca yiyeceği kadarını ayırıp gerisini dipfrize atıyor. Lazım olunca çıkarıyor, kısa sürede de eriyor. Ama bu bana çok sağlıklı gelmiyor. Bazen evdeki ekmeğe güvenip almıyorum,tam yemek yiyecekken bir açıyorum ekmek torbasını, küf kokuyor. Ortada kalıyorum. Acaba herşey gibi ekmekler de mi suni. Biz terkos suyu içmiyoruz ama kesin ekmeğe kullanıyorlar. Mayası ve unun buğdayının genetiğiyle oynanıp oynanmadğını da bilemiyoruz. Eskiden ekmekler pamuk gibi olurdu ve bayatlamazdı. Eşim iş çıkarma diyor ama ekmeği evde mi yapsam acaba?
Küfe kesin çare bilen varsa bizi bilgilendirsin lütfen.
Teşekkürler, sevgiler.
Yetur
04-30-2008, 04:50 AM
sevgili sofra şenliği bu linki incele istersen...

http://www.2000ekmek.com/sorular.asp

ben 6 yıdır ekmeğimi dilimleyerek saklama kabı içinde buzdolabında muhafaza ediyorum ( buranın havası olduğundan çok çok fazla nemli olduğu için mecburen )...hiç küf olayı ile karşılaşmadım...zaten kahvaltılarda ekmeği kızartıyoruz...yemek öncesi 5-10 dk öncede çıkarınca oda ısısına ulaşıyor...bu arada ekmeğimi evde kendim yapıyorum...tavsiyem buzdolabında saklamandır...
sofrasenligi
04-30-2008, 08:34 AM
sevgili sofra şenliği bu linki incele istersen...

http://www.2000ekmek.com/sorular.asp

ben 6 yıdır ekmeğimi dilimleyerek saklama kabı içinde buzdolabında muhafaza ediyorum ( buranın havası olduğundan çok çok fazla nemli olduğu için mecburen )...hiç küf olayı ile karşılaşmadım...zaten kahvaltılarda ekmeği kızartıyoruz...yemek öncesi 5-10 dk öncede çıkarınca oda ısısına ulaşıyor...bu arada ekmeğimi evde kendim yapıyorum...tavsiyem buzdolabında saklamandır...

Çok teşekkür ederim sevgili Yetur. O halde büyükçe bir kabımı bu işe tahsis edeyim.

2 yorum:

Unknown dedi ki...

biz haftada 1-2 kere italyan marketinden ekmek aliyoruz. sonra onlari posete koyup direk buzluga koyuyoruz. ihtiyacimiz oldugunda ekmegin birini cikarip istedigimiz kadar kesip mikrodalgaya atip sadece 15-20saniyede cozduruyoruz. kesinlikle tadinda degisiklik ya da tuhaf bir koku olmuyor. 4 yildir ekmeklerimizi bu sekilde muhafaza ediyoruz. tavsiye ederim en iyi yontem bu. bu ekmekleri normal firinda cozdurmek isterseniz kuruyor biraz. o yontem ayrica zaman aliyor cok uzun...

Unknown dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.